بهترین سایت وب نویسان-انواع کدهای جاوا www.kode.rozfa.com

ستاره اى خاموش

قزوین وب

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


لاوینگ
RB:Text2>

امنيت در ويندوز

تغییر نام حساب های كاربری دارای حق دسترسی بالا به چیزی غیر از administrator، به عنوان یك دفاع امنیتی مطرح می شود. این استراتژی ساده امنیتی به خوبی كار می كند، چراكه احتمال تشخیص این نام های كاربری جدید دارای حق دسترسی بالا، برای مهاجمان كار سختی خواهد بود. اگر مهاجمان نام های كاربران دارای حق دسترسی administrator را ندانند، نمی توانند یك كمپین موفق برای حدس زدن كلمه عبور علیه آن راه بیندازند.
تاریخچه بدافزارهای خودكار نشان می دهد كه این بدافزارها عموما حساب های كاربری پیش فرض را برای مقاصد خرابكارانه خود مورد استفاده قرار می دهند. با تغییر نام حساب های دارای حق دسترسی administrator، هكرها و بدافزارها در گام اول شكست می خورند. همچنین درصورتی كه حساب های پیش فرض دیگر وجود نداشته باشند، بررسی لاگ های نشان دهنده تلاش برای ورود به آنها بسیار ساده خواهد بود.
 
2- از شر Admin ها خلاص شوید
توصیه بعد این است كه از شر هر نوع حساب دارای حق دسترسی گسترده مدیریتی پیش فرض خلاص شوید: حساب های مدیر سیستم، مدیر شبكه، مدیر دامنه و غیره.
اغلب مدیران شبكه به این توصیه می خندند و اعتراض می كنند. اما مایكروسافت از این توصیه پیروی كرد و حساب های مدیریت محلی را به طور پیش فرض بر روی تمامی نسخه های ویندوز از ویستا و سرور 2008 به بعد غیرفعال نمود. و البته هیچ اختلالی در كار دنیا رخ نداد.
البته ویندوز همچنان به شما اجازه می دهد یك حساب مدیریت ایجاد نمایید، اما اغلب متخصصان امنیتی توصیه می كنند كه از شر حساب های تمام وقت دارای حق دسترسی مدیریتی خلاص شوید.
 
3- هانی پات ها
هانی پات عبارت است از یك سیستم كامپیوتری كه عمدا طوری برنامه ریزی شده است كه هدف حمله قرار گیرد. این سیستم ها منتظر می مانند و در تمام مدت تحت نظارت قرار دارند. زمانی كه هكر یا بدافزاری به هانی پات وارد می شود، این سیستم پیغام هشداری را برای مدیر ارسال می­كند، در نتیجه مدیر این فرصت را دارد كه در مورد هكر یا بدافزار مذكور تحقیق و بررسی نماید.
مراكزی كه از هانی پات استفاده می كنند، به سرعت در مورد حملات فعال آگاه می شوند. بسیاری ارزش استفاده از هانی پات ها را نمی دانند، ولی شاید در بسیاری موارد باید چیزی را آزمایش كرد تا به آن اطمینان پیدا كرد.
 
4- عدم استفاده از پورت های پیش فرض
تكنیك دیگر برای حداقل كردن مخاطرات امینتی، نصب سرویس ها بر روی پورت هایی به جز پورت های پیش فرض است. این تاكتیك امنیتی نیز مانند تغییر نام حساب های كاربری دارای حق دسترسی مدیریتی عمل می كند. تهدیدات جدید سرریز بافر از راه دور كه توسط كرم ها، ویروس ها و سایر بدافزارهای فعال می شوند، همواره به سراغ پورت های پیش فرض می روند. این شرایط در مورد بدافزارهای تزریق SQL، كرم های HTTP، كشف كنندگان SSH و هر تهدید دیگری از این دست صدق می كند.
البته ممكن است گفته شود كه پیدا كردن محل جدید پورت پیش فرض برای هكر كار ساده ای است و این مساله صحیح است. یك اسكن كننده پورت یا یك ردیاب برنامه كافی است تا برنامه های اجرا شده بر روی پورت های غیر پیش فرض شناسایی گردند. اما در واقعیت اغلب حملات خودكار هستند و به دنبال پورت های پیش فرض می گردند و اغلب هكرها خود را برای جستجوی پورت های غیر پیش فرض به زحمت نمی اندازند.
 
5- برنامه ها را در دایركتوری های غیر پیش فرض نصب كنید
یك دفاع امنیتی دیگر این است كه برنامه ها را در دایركتوری های پیش فرض نصب نكنید.
البته این تكنیك دیگر به خوبی گذشته كار نمی كند، چرا كه امروزه اغلب حملات در سطح فایل برنامه رخ می دهند، اما هنوز هم این تكنیك دارای ارزش است. نصب برنامه ها بر روی دایركتوری های غیر پیش فرض، خطر را كاهش می دهد، چرا كه بدافزارهای خودكار اغلب صرفا فقط دایركتوری های پیش فرض را جستجو می كنند. اگر بدافزاری قادر به سوء استفاده از سیستم یا برنامه شما باشد، سعی خواهد كرد سیستم یا برنامه ها را با جستجو به دنبال دایركتوری های پیش فرض دستكاری نماید. سیستم عامل یا برنامه های خود را بر روی یك دایركتوری غیر استاندارد نصب نمایید.
 
6- Trapit ها
كرم ها آمادگی این را دارند كه خود را بر روی هر سیستمی كه با قابلیت های سوء استفاده آنها همخوانی داشته باشد، تكرار نمایند. Trapit ها با پاسخ دادن به ارتباطات از آدرس هایی كه به سیستم های معتبر تخصیص داده نشده اند، كار می كنند. این ابزارها به كرمی كه برای برقراری ارتباط تلاش می كند، پاسخ داده و اجازه برقراری ارتباط می دهند، سپس بقیه زمان را به كند كردن كار كرم می پردازند و برای این كار از انواع ترفندهای پروتكل TCP استفاده می كنند: timeout های طولانی، ارسال مجددهای مكرر و غیره.
امروزه بسیاری از شبكه ها و هانی پات ها از عملكرد Trapit برخوردار هستند كه به ارتباطات غیرمعتبر پاسخ می دهند. به این ترتیب بسیاری از حمله ها به حدی كند می شوند كه عملا غیرقابل استفاده می گردند.
 
7- تحلیل جریان ترافیك شبكه
یكی از بهترین راه ها برای كشف سرقت داده ها، تحلیل جریان ترافیك شبكه است. نرم افزارهای رایگان و تجاری برای نگاشت جریان های شبكه و ایجاد مبناهایی برای مشخص كردن اینكه چه چیزی باید به كجا برورد وجود دارد. در این صورت، اگر شما مشاهده كنید كه صدهای گیگابایت داده به طور ناگهانی و غیرمنتظره در حال خروج از شبكه هستند، می توانید در مورد آن تحقیق نمایید. اغلب حملات APT درصورتی كه قربانی بداند چه داده هایی چه زمانی باید به كجا بروند، ماه ها قبل قابل شناسایی هستند.
 
8- محافظ های صفحه نمایش
محافظ های صفحه نمایش كه از كلمه عبور استفاده می كنند، تكنیك ساده ای برای حداقل كردن مخاطرات امنیتی هستند. اگر یك سیستم كامپیوتری برای مدت طولانی بیكار بماند، محافظ صفحه ای كه نیازمند كلمه عبور است از آن محافظت می نماید. این تكنیك، زره قابل اطمینانی برای انواع سیستم ها، از لپ تاپ گرفته تا موبایل، می باشد.
9- غیرفعال كردن مرور اینترنت بر روی سرورها
اغلب تهدیدات كامپیوتری از طریق فعالیت های اینترنتی كاربران ایجاد می گردد. سازمان هایی كه مرور اینترنت یا دسترسی به اینترنت را بر روی سرورهایی كه نیازی به این ارتباط ندارند غیرفعال می كنند، به طور قابل توجهی خطر خرابكاری بر روی سرور را كاهش می دهند. مدیر شبكه ای كه منتظر دانلود شدن یك اصلاحیه است، نباید ایمیل خود را باز كرده یا به سایت های شبكه های اجتماعی سر بزند. هرچیزی كه لازم نیست باید مسدود گردد. در مورد شركت هایی كه از سرورهای ویندوز استفاده می كنند، غیرفعال كردن UAC توصیه می شود. چراكه خطری كه UAC كاهش می دهد در اینجا نیست. UAC می تواند برخی مسائل امنیتی را ایجاد نماید، به همین دلیل غیرفعال كردن آن و در عین حال تقویت امنیت، در مورد بسیاری از سازمان ها توصیه می گردد.
 

نويسنده: علیرضا.پ تاريخ: چهار شنبه 2 / 5 / 1391برچسب:امنيت,ويندوز, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

گوگل و +1

. اضافه کردن اسکریپت دکمه +۱

گوگل و پارامترهای آن : درابتدا باید به بخش سرآیند
( head ) کد HTML صفحات خود اسکریپت گوگل +۱ را اضافه کنیم تا بتوانیم از
این دکمه در صفحه خود استفاده کنیم. پس قبل از بسته شدن کد سرآیند صفحه وب خود (
یعنی قبل از کد در کد HTML صفحه خود ) کد زیر را اضافه می کنیم.


<script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"
{parsetags: 'explicit'}



</script

2. اضافه کردن کد نمایش دکمه

+
۱ گوگل در محل مورد نظر : حال
که کد فراخوانی اسکریپت +۱ در سرآیند صفحه خود قرار دادیم می توانیم به راحتی از کد نمایش +۱ در هر کجای صفحه خود ( تمامی
صفحه که به کاربر نمایش داده می شود بین و است ) اضافه کنیم. اما گوگل برای سفارشی
سازی نمایش این دکمه در صفحات مختلف وب به سلیقه کاربر اجازه استفاده از تعدادی
پارامتر را داده است که در پایین آن ها را می توانید مشاهده کنید و هر کدام دو
نسخه با نمایش شمارشگر +۱ شده ها و بدون نمایش مارشگر +۱ شده ها هستند.

برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن ۲۴ و ارتفاع آن ۱۵ پیکسل است از کد زیر استفاده کنید. ( سایز
کوچک
,بدون نمایش تعداد )

کد:
[code]<g:plusone size="small" count="false"></g:plusone>[/code]


·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن حداکثر ۷۰ و ارتفاع آن ۱۵ پیکسل است از کد زیر استفاده
کنید. ( سایز کوچک,با نمایش تعداد )

کد:
<g:plusone size="small" ></g:plusone>


·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن ۳۲ و ارتفاع آن ۲۰ پیکسل است از کد زیر استفاده کنید. ( سایز
متوسط
,بدون نمایش تعداد)

کد:
[code]<g:plusone size="medium" count="false"></g:plusone>[/cod]


·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن حداکثر ۹۰ و ارتفاع آن ۲۰ پیکسل است از کد زیر استفاده
کنید. ( سایز متوسط,با نمایش تعداد)


کد:
[code]<g:plusone size="medium" ></g:plusone>[/code]

·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن ۳۸ و ارتفاع آن ۲۴ پیکسل است از کد زیر استفاده کنید. ( سایز
استاندارد
,بدون نمایش تعداد )


کد:
[code]<g:plusone size="standard" count="false"></g:plusone>[/code]

·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن حداکثر ۱۰۶ و ارتفاع آن ۲۴ پیکسل است از کد زیر استفاده
کنید. ( سایز استاندارد,با نمایش تعداد )

کد:
[code]<g:plusone size="standard" ></g:plusone>[/code]

·
برای استفاده از این
دکمه +۱ گوگل که عرض آن ۵۰ و ارتفاع آن ۶۰ پیکسل است از کد زیر استفاده کنید. ( سایز
بلند
,بدون نمایش تعداد)

کد:
[code]<g:plusone size="tall" ></g:plusone>[/code]

google+1

 

نويسنده: علیرضا.پ تاريخ: سه شنبه 21 / 12 / 1398برچسب:google, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

خداوندا از عشق امروزمان چیزی برای فردا نگه دار نگاهی - یادی - اشکی برای هنگامی که روزگار عاشقی فراموشمان شد

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to gazvinweb.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com

]